Mehanski deli orgel

Mehanski deli služijo povezovanju posameznih delov v inštrument. Sem spadajo omare, igralnik in traktura. Omara orglam daje značilen izgled predvsem s simetrično razporejenimi piščalmi enega od kovinskih registrov, običajno principala. Seveda je izgled lahko drugačen, sploh pri modernih orglah v koncertnih dvoranah. V omari so nameščene sapnice, piščali, mehovje, del trakture in drugi deli, ki so s tem delno zaščiteni pred vplivi okolice. Omare imajo tudi akustično vlogo, saj zvok lahko dušijo in usmerjajo. Pri tem velja omeniti, da imamo v nekaterih orglah poseben register, ki pravzaprav to ni, in se imenuje žaluzije. S posebnim valjčkom ali stopalko organist med igranjem del piščali utiša tako, da jih zapre v omaro. Taka omara se na sprednji strani zapira z lamelami ali na kakšen drug način.
Igralnik je osrednji upravljalni del orgel. V notranjosti se skriva zapleten trakturni mehanizem, zunaj pa opazimo eno ali več klaviatur in gumbe ali vzvode za upravljanje registrov ter drugih naprav. Orgle imajo vsaj eno klaviaturo, na katero se igra z rokami (manual) in eno za nožno igranje (pedal). Manuali pri sodobnih orglah obsegajo do pet oktav (od C do g3 včasih do c4). V primerjavi s klavirjem, ki ima 7 oktav, ta obseg izgleda majhen, vendar moramo vedeti, da se pri orglah razširi zaradi registrov, ki imajo višji ali nižji temeljni ton. Pedal obsega do dve oktavi in pol. Zraven tipk ima igralnik vgrajene vzvode, ki jim rečemo manubriji. Večina manubrijev služi premikanju letev v pokrovu sapnice, to je odpiranju in zapiranju registrov. Lahko pa imajo še druge, pomožne funkcije, na primer zbirniki, s katerimi vključimo več registrov hkrati, kopule, s katerimi povežemo posamezne manuale ali pedal med seboj in podobno. Zanimiv je tudi mehanični tremolo, kjer v zračnem kanalu vključimo nihajočo loputo in s tem povzročimo utripanje zvoka.
Traktura mehanskih orgel je sestavljena iz množice vzvodov, kotnikov, žic, regulatorjev in podobnih delov. Osnovni namen je povezava upravljalnega mehanizma v igralniku z mehanizmi v omari ali omarah. Dokler je registrov (in sapnic) malo, je traktura enostavna. S povečevanjem števila registrov pa postaja vse bolj zapletena: povezave med tipko in piščaljo so vse daljše in zapletenejše, trenje vse večje, za ustrezno oskrbo piščali z zrakom je potrebno hkrati na isto tipko odpirati več ventilov na več sapnicah. Orgelska igra je vse težja. V preteklosti so se tehniki v orglarstvu veliko ukvarjali s trakturo, a se po pnevmatsko, elektro pnevmatski, elektro-relejni in računalniško vodeni trakturi ponovno najraje vračajo h klasični mehaniki.